Bij een veranderingsproject kunnen uw medewerkers erg verschillend reageren. Of een medewerker nu heftig reageert, terneergeslagen of onverschillig lijkt, het is voor u, als manager, belangrijk om rekening te houden met die opeenvolgende gevoelens en hem tijdens de verandering te begeleiden. Dankzij deze opleidingsmodule zult u in staat zijn om de verschillende fases die een medewerker in een veranderingsproces eventueel doormaakt te bepalen. Ook krijgt u tips om uw communicatie af te stemmen op iedere medewerker en zijn gevoelens.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Hoe bepaalt u de verschillende fases die een medewerker bij een verandering doormaakt?
- Hoe stemt u uw communicatie af op de veranderingsfase die de medewerker doormaakt?
Face à un projet de changement, vos collaborateurs peuvent avoir des réactions variées. Qu’un collaborateur réagisse vivement, paraisse abattu ou indifférent, il est important pour vous, son manager, de prendre en compte ses ressentis successifs et de l’accompagner dans le changement. Avec cette session, vous saurez comment repérer les différentes phases que peut traverser un collaborateur confronté au changement. Vous verrez alors comment adapter votre communication en fonction de la personne et de son ressenti.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Repérer les différentes phases que traverse un collaborateur confronté au changement
- Adapter sa communication envers ce collaborateur selon la phase du changement traversée