
Employee goals should be driven by the organization's needs—whether it's to cut costs, drive revenue, or build skills—and keep employees motivated to succeed. Mike Figliuolo, managing director of thoughtLEADERS, helps you set employee goals that are SMART: specific, measurable, achievable, relevant, and time-bound. Using the SMART framework, he shows you how to develop goals that are achievable and appropriate to your employees' roles. Mike walks you through bottom-up, zero-based, commit, and stretch goals. He also helps you use goals to change behaviors, build new skills among employees, and make goals actionable with incentives. He concludes with a comprehensive plan for setting and implementing goals, and tips on dealing with challenges such as conflicting goals.
Topics include:
- Identify, set, and track SMART goals.
- Link goals to business strategy.
- Build goals from the bottom-up or the top-down.
- Create stretch goals.
- Review and revise goals.
- Reconcile conflicting goals.
Deze cursus is enkel beschikbaar in het Engels. Als dit voor u geen probleem vormt, dien dan gerust uw aanvraag in.
This course is in French only. If this is not a problem for you, by all means go ahead and apply.



Zo rond het einde van het jaar stijgt de spanning in heel wat bedrijven ... Gestreste en overwerkte managers vragen zich af waar ze de tijd gaan vinden voor de evaluatiegesprekken. Angstige medewerkers wachten ongeduldig en ongerust op dit gesprek ... Een noodzakelijk kwaad of een geschikte gelegenheid? Deze opleidingsmodule biedt u de kans om te ontdekken waarom dit gesprek wordt beschouwd als een volwaardige managementtaak.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Wat zijn de belangrijkste verwachtingen en angsten voor iedere deelnemer aan dit gesprek?
- Wat zijn de doelstellingen van dit gesprek?
- Wat is de inzet?
- Welke positieve resultaten kunnen voortvloeien uit een correct gevoerd evaluatiegesprek?
Vers le fin de l'année, l'ambiance dans certaines entreprises connaît des fluctuations significatives... Managers débordés qui se demandent comment trouver le temps de conduire les évaluations. Collaborateurs angoissés qui attendent ce moment avec une impatience teintée d'angoisse... Obligation contraignante ou opportunité constructive ? Cette session fait le point sur la véritable nature de l'entretien d'évaluation.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Quelles sont les principales attentes et appréhensions par rapport à l'entretien d'évaluation
- Quels sont les objectifs de cet entretien
- Quels sont ses enjeux
- Quels sont les résultats positifs qui peuvent sortir de cet entretien s'il est bien mené

Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
● Welke fouten moet u tijdens een gesprek waarin u een medewerker complimenteert niet maken?
● Hoe voert u op de juiste manier een dergelijk gesprek?
Aanvraag indienen


Meestal wordt het evaluatiegesprek afgesloten met een wederzijdse verbintenis tussen de manager en zijn werknemer. Die verbintenis is gebaseerd op de ontwikkelingsdoelstellingen die gezamenlijk zijn vastgelegd. Wat kunt u doen om dit plan effectief te doen slagen? Hoe worden de opvolging en controle van de doelstellingen een bron van motivatie voor uw medewerker? Dat ontdek u in deze opleidingsmodule.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Wat is een ontwikkelingsplan?
- Wat zijn de doelstellingen van de controle?
- Hoe kunt u een correct controlesysteem invoeren?
- Hoe kunt u de controle aanpassen aan een specifieke situatie?
En général, l'entretien d'évaluation se termine sur un engagement réciproque du manager et de son collaborateur, sur la base d'objectifs de développement décidés conjointement. Comment faire pour que ce plan ne reste pas lettre morte ? Comment transformer le suivi et le contrôle des objectifs en un outil de motivation ? C'est ce que vous allez découvrir dans cette session.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Qu'est-ce qu'un plan de développement ?
- Quels sont les objectifs du contrôle ?
- Comment mettre en place une logique de contrôle ?
- Comment adapter le contrôle en fonction du contexte dans lequel on se trouve ?

Is het u al eens overkomen dat u maar niet tot een consensus kon komen aan het einde van een evaluatiegesprek? Dat u uiteenlopende evaluaties moest verzoenen? Dat u meningsverschillen over de prestaties moest oplossen? Of dat u het moeilijk had om het eens te worden met uw medewerkers over de vastlegging van de doelstellingen? Deze opleidingsmodule bespreekt dit soort situaties en helpt u om de goede reflexen aan te leren om deze moeilijkheden op te lossen.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Wat zijn de vijf belangrijkste 'moeilijke situaties'?
- Hoe kunt u ze tijdens het gesprek snel opsporen?
- Hoe gaat u met deze situaties om?
Vous est-il déjà arrivé de ne pas parvenir à un consensus avec l’un de vos collaborateurs à la fin d’un entretien d’évaluation ? D’avoir à gérer des écarts d’évaluation ? Des désaccords sur la notation de la performance ? Ou bien d’avoir du mal à tomber d’accord avec votre collaborateur lors du calibrage des objectifs ? Cette session fait le point sur ce type de situations, et vous aide à mettre en place les bons réflexes pour contourner ces difficultés.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Quelles sont les 5 “situations difficiles” principales ?
- Comment les détecter rapidement lors d’un entretien d’évaluation ?
- Comment les gérer ?

SCORE 4/5 by Smals Colleagues
Doelstellingen die in onderlinge overeenstemming zijn vastgelegd door een manager en zijn medewerker liggen mee aan de basis van goed management. Ze laten u namelijk toe om van de prestaties van uw medewerker een objectieve evaluatie te maken, en om voor hem een motiverend plan op te stellen voor zijn verdere ontwikkeling. Het is dus essentieel dat u goede doelstellingen weet te formuleren. Dat is wat u zult leren in deze opleidingsmodule.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Welke zijn de vijf kenmerken van een goed geformuleerde doelstelling (de SMART-methode)?
- Hoe maakt u het onderscheid tussen een voornemen en een doelstelling?
- Hoe past u een doelstelling aan aan een specifieke medewerker of omgeving?
Les objectifs fixés d'un commun accord entre un manager et son collaborateur sont une des clés de voûte du management. En effet, ils permettent de parvenir à une évaluation objective des performances du collaborateur, et de mettre en place un plan de développement motivant. C'est pourquoi il est essentiel de savoir fixer de bons objectifs. C'est ce que vous allez apprendre à faire dans cette session.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Quelles sont les 5 caractéristiques d'un objectif bien formulé (méthode SMART) ?
- Comment faire la différence entre une intention et un objectif ?
- Comment adapter un objectif à un collaborateur ou à un environnement donné ?

In een bedrijf is het evaluatiegesprek ongetwijfeld een van de belangrijkste managementtaken van het jaar. Van weerskanten zijn er talrijke verwachtingen en het is dan ook een zeer doeltreffende managementtool voor iedereen die deze techniek onder de knie heeft. Deze opleidingsmodule levert u de technieken en hulpmiddelen die de experten op gebied van evaluatie gebruiken.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Hoe slaagt u erin om een objectieve evaluatie van de prestaties op te maken?
- Hoe stelt u een efficiënt ontwikkelingsplan op?
- Hoe gebruikt u de evaluatie om de motivatie te bevorderen?
- Wat zijn de belangrijkste stappen van het gesprek?
Dans l’entreprise, l’entretien d’évaluation est sans doute l’un des actes de management les plus importants de l’année. Sujet de multiples attentes de part et d’autre, c’est un outil de management très efficace pour qui maîtrise sa technique. Cette session vous livre les techniques et les outils utilisés par les professionnels de l’évaluation.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Comment parvenir à une évaluation objective de la performance ?
- Comment construire un plan de développement efficace ?
- Comment utiliser l'évaluation pour développer la motivation ?
- Quelles sont les grandes étapes de l'entretien ?

Feedback is een belangrijke bron voor groei en ontwikkeling, maar veel mensen hebben moeite met het geven van feedback. Veel organisaties geven alleen feedback tijdens het jaarlijkse beoordelingsgesprek. Maar mensen hebben elke dag feedback nodig voor continue verbetering. Dus hoe geeft u feedback op een krachtige en eenvoudige manier? Hoe we feedback kunnen geven (en hoe het niet moet) helpt u om vast te stellen wat de valkuilen zijn en hoe u sterke feedback geeft.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Vaststellen wat de mogelijke valkuilen bij het geven van feedback zijn
- Sterke feedback geven dankzij de Feedback Wrap
Le feedback est d'une grande aide pour s'améliorer, mais les gens ne savent pas toujours comment en donner. Bon nombre d'entreprises se contentent de faire part de leur feedback au cours d'un entretien d'évaluation annuel. Les collaborateurs ont toutefois besoin de feedback au quotidien pour pouvoir s'améliorer en continu. Comment donner du feedback de manière constructive et simple ? « Comment donner du feedback (et comment ne pas le faire) » vous donnera les clés pour donner du feedback constructif et éviter les écueils.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Reconnaître les pièges éventuels liés au feedback
- Donner du feedback constructif à l'aide des Feedbacks enrobés

Veel organisaties meten graag de prestaties van werknemers en teams. Maar de manier waarop prestaties worden gemeten is vaak ronduit verkeerd. Sommige mensen denken dat je de organisatie kunt meten met slechts één meetwaarde of met een bepaalde reeks meetwaarden, zodat het er allemaal goed uitziet. Hoe we prestaties kunnen meten (en hoe het niet moet) helpt u om vast te stellen wat de mogelijke valkuilen zijn en hoe u prestaties beter kunt meten in uw team en uw bedrijf.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Vaststellen wat de mogelijke valkuilen bij het meten van prestaties zijn
- Prestaties beter meten dankzij de Scoreboard Index
Beaucoup d'entreprises aiment mesurer les performances de leurs collaborateurs et équipes. Cependant, il n'est pas rare que les méthodes d'évaluation des performances qu'elles emploient soient purement et simplement inadaptées. Certaines personnes estiment qu'une entreprise peut être évaluée à l'aide d'une seule mesure, ou utilisent des ensembles de mesures les présentant sous leur meilleur jour. « Comment mieux évaluer les performances (et comment ne pas le faire) » vous donnera les clés pour mieux mesurer les performances de votre équipe et de votre entreprise et éviter les écueils.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Reconnaître les pièges éventuels liés à l'évaluation des performances
- Mieux mesurer les performances à l'aide de l'Index des scores

Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
● Te vermijden valkuilen bij feedback
● Voorwaarden voor leerrijke feedback
Aanvraag indienen

Sommige gesprekken zijn moeilijk: u hebt een dringende vraag voor een medewerker, u moet hem of haar iets onaangenaams meedelen, uw medewerker heeft een probleem en wil zijn ongerustheid of ongenoegen uiten. In deze opleidingsmodule komt u te weten welke stijl u gebruikt om het gesprek te beginnen en vervolgens hoe u van stijl wisselt in functie van de wending die het gesprek neemt.
- Hoe wisselt u van stijl tijdens een gesprek dat u als manager begint?
- Hoe wisselt u van stijl tijdens een gesprek dat een medewerker begint?
Certains entretiens sont délicats à mener : vous avez une demande de dernière minute à faire à un collaborateur, ou une information contrariante à lui communiquer, ou bien c’est votre collaborateur qui a un problème et qui veut vous faire part de son inquiétude ou de son mécontentement. Cette session vous explique quel style adopter pour commencer ces entretiens puis, comment varier de style en fonction de la tournure que prend l’entretien.
- Comment varier son style dans un entretien à l’initiative du manager
- Comment varier son style dans un entretien à l’initiative du collaborateur

U merkt dat een medewerker zijn doelstellingen niet haalt. Hoe kunt u hem of haar erbij helpen om snel de resultaten te verbeteren? Welke fouten moet u hierbij uit de weg gaan? In een dergelijke situatie kan een manager ertoe geneigd zijn om zijn medewerker op hardhandige manier terecht te wijzen. Is deze oplossing echter wel doeltreffend? In deze opleidingsmodule leert u welke houding u in deze situatie kunt aannemen en welke richtsnoeren u kunt volgen om het gesprek met uw medewerker goed te doen verlopen.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Welke fouten moet u tijdens een gesprek met een medewerker vermijden?
- Hoe voert u op de juiste manier een gesprek met een medewerker?
Vous constatez qu'un de vos collaborateurs n'a pas atteint ses objectifs. Comment aider votre collaborateur à réagir rapidement à cette baisse de performance ? Quelles sont les erreurs à ne pas commettre ? Le réflexe dans de telles circonstances peut facilement être de réprimander fortement quelqu'un, mais est-ce une solution efficace ? Cette session vous montre quel comportement adopter dans cette situation et les conditions pour qu'un tel entretien porte ses fruits.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Quelles sont les erreurs à ne pas commettre dans cet entretien ?
- Quelles sont les bonnes pratiques de cet entretien ?


Het evaluatiegesprek is een van de hoogtepunten van het jaar voor zowel manager als medewerker en het is een volwaardige managementtaak die dikwijls beslissend is voor de individuele en collectieve prestaties. Om de geest van het gesprek te respecteren en om de verwachte resultaten van dit gesprek te boeken, moet u zich houden aan vier gulden regels. Het zijn deze regels die we samen in deze opleidingsmodule zullen ontdekken.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Welke zijn de vier gulden regels voor het evaluatiegesprek?
- Hoe bereikt u een gezamenlijke evaluatie?
- Hoe verbetert u de communicatie en de motivatie?
- Hoe stelt u een actieplan en ontwikkelingsplan op?
L'entretien d'évaluation est un des temps forts de l'année pour les managers et leurs collaborateurs et c'est un acte de management à part entière, souvent déterminant pour la performance individuelle et collective. Pour que l'esprit de l'entretien soit respecté, et pour que les résultats attendus de cet échange soient atteints, il existe 4 règles d'or à respecter.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Quelles sont les 4 règles d'or de l'entretien d'évaluation ?
- Comment parvenir à une évaluation partagée ?
- Comment développer la communication et la motivation ?
- Comment construire un plan d'action et de développement ?