Sommige gesprekken zijn moeilijk: u hebt een dringende vraag voor een medewerker, u moet hem of haar iets onaangenaams meedelen, uw medewerker heeft een probleem en wil zijn ongerustheid of ongenoegen uiten. In deze opleidingsmodule komt u te weten welke stijl u gebruikt om het gesprek te beginnen en vervolgens hoe u van stijl wisselt in functie van de wending die het gesprek neemt.
- Hoe wisselt u van stijl tijdens een gesprek dat u als manager begint?
- Hoe wisselt u van stijl tijdens een gesprek dat een medewerker begint?
Certains entretiens sont délicats à mener : vous avez une demande de dernière minute à faire à un collaborateur, ou une information contrariante à lui communiquer, ou bien c’est votre collaborateur qui a un problème et qui veut vous faire part de son inquiétude ou de son mécontentement. Cette session vous explique quel style adopter pour commencer ces entretiens puis, comment varier de style en fonction de la tournure que prend l’entretien.
- Comment varier son style dans un entretien à l’initiative du manager
- Comment varier son style dans un entretien à l’initiative du collaborateur