In een marktsituatie die steeds ingewikkelder wordt en waarin de concurrentie steeds verscherpt, worden uw prestaties als verkoper beoordeeld op basis van uw vermogen om een klant aan u te binden, en om hem zelfs zover te krijgen dat hij uw producten aanbeveelt. Hoe kunt u dit bereiken? Wat zijn de kwaliteiten en technieken die een goede verkoper in acht moet nemen? In deze opleidingsmodule bekijkt u eerst de algemene principes en de basisregels om een verkoop in goede banen te leiden. Aan de hand van een simulatie ontdekt u daarna wat de verschillende stappen zijn van een efficiënt verkoopproces, van de voorbereiding van het gesprek tot en met het sluiten van de verkoop. U kunt tot slot zien welke houdingen tot succes leiden en uw eigen punten bepalen die voor verbetering vatbaar zijn met behulp van een zelfonderzoek.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- De basisprincipes van de verkoop
- De stappen van het verkoopproces
- De onmisbare kwaliteiten van een goede verkoper
Sur des marchés de plus en plus complexes et compétitifs, la performance d’un vendeur se mesure à sa capacité à fidéliser un client, voire à le transformer en prescripteur. Comment atteindre cet objectif ? Quelles sont les qualités et les techniques que doit posséder un bon vendeur ? Cette session vous propose d’abord de revenir sur les principes généraux et les règles de réussite pour conduire une vente. À travers une simulation, vous découvrirez ensuite quelles sont les différentes étapes du processus de vente, depuis la préparation de l’entretien jusqu'à sa conclusion. Vous apprendrez enfin à reconnaître les comportements facteurs de réussite et pourrez identifier vos axes d’amélioration personnels à l’aide d’un autodiagnostic.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Quels sont les principes de base de la vente
- Quelles sont les étapes du processus de vente et leur finalité
- Comment développer des comportements facteurs de réussite pour vendre