Een medewerker helpen om te veranderen vraagt tijd. Deze opleidingsmodule wil u helpen om een zeer specifieke analyse te maken van alles wat u geleerd hebt door bijvoorbeeld te kiezen om een manager zijn medewerker te laten coachen. Vertrekkend vanuit de doelstelling om eenvoudig en praktisch te coachen kunt u een reeks coachinggesprekken volgen, waardoor u leert welke elementen tot succes leiden en welk soort moeilijkheden kenmerkend zijn voor dit soort gesprekken.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- De grote stappen als u beslist om te coachen
- De gesprekstechnieken en hun belang
- De moeilijkheden en valkuilen van een gesprek en hoe u ze voorkomt
Aider un collaborateur à changer prend du temps. Dans cette session vous trouverez un exemple d'une démarche de coaching entre un manager et son collaborateur. En partant d’un objectif de coaching simple et pratique, vous allez assister à une série d’entretiens de coaching vous permettant de repérer les comportements facteurs de succès et les difficultés inhérentes à ce type d’entretien.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Les grandes étapes d’une démarche de coaching
- Les techniques d’entretien et leur intérêt
- Les difficultés et les pièges d’un entretien et comment les surmonter