U had aan alles gedacht en toch...Uw medewerker doet niet wat u van hem verwacht... De beoogde doelen worden niet gehaald...Uw interne of externe klanten komen bij u klagen...Wat moet u doen als de gedelegeerde opdracht uit de hand loopt? Dit is een nuttige oefening voor een manager. Als u te snel zelf het roer overneemt, loopt u het risico dat uw medewerker gedemotiveerd raakt en dat u de onmisbare vertrouwensrelatie kapot maakt. Als u niets doet, is niemand daarbij gebaat en verliest u uw geloofwaardigheid als manager.
In deze sessie leert u een eenvoudige en praktische manier om een opdracht die uit de hand is gelopen weer op orde te brengen zonder dat u de basis van uw leiderschap aantast.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Het vertrouwen van uw medewerkers behouden
- Een ontspoorde opdracht in vier stappen reorganiseren
Vous aviez tout prévu et pourtant… Votre collaborateur n’a pas fait ce que vous attendiez de lui… Les objectifs assignés sont hors de portée… Vos clients internes ou externes se plaignent à vous… Lorsque la mission que vous avez déléguée dérape, comment procéder ? Voilà un exercice salutaire pour un manager. Si vous reprenez trop brutalement les commandes, vous risquez de démotiver définitivement votre collaborateur et de perdre l’indispensable relation de confiance. Si vous laissez faire, vous ne rendez service à personne et vous jouez votre crédibilité de manager.
Cette session vous fournit un mode opératoire très simple et très pratique pour recadrer une mission déléguée sans y sacrifier les fondamentaux de votre management.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Préserver le capital confiance avec vos collaborateurs
- Recadrer une délégation qui dérape en 4 étapes