Overtuigen is niet enkel een kwestie van charisma. Het vereist ook een zekere methode en kennis van bepaalde technieken. De voorstelling van een verkoopaanbod is geen improvisatie, maar moet gestructureerd verlopen en afgestemd worden op iedere klant afzonderlijk. Hoe brengt u deze bepalende fase in het verkoopgesprek tot een goed einde? In deze opleidingsmodule stellen we u vijf stappen voor om efficiënt te argumenteren en zich ervan te verzekeren dat uw klanten positief reageren op uw voorstel. U zult ook leren wat de goede reflexen en de juiste houding zijn om uw argumenten kracht bij te zetten en uw enthousiasme op uw klanten over te brengen.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- De stappen van een overtuigende argumentatie
- Hoe kunt u uw argumenten kracht bijzetten?
Convaincre n’est pas simplement une question de charisme. Cet exercice exige aussi de la méthode et la connaissance de certaines techniques. Contre toute improvisation, la présentation d’une offre commerciale doit être structurée et personnalisée en fonction de chaque client. Comment conduire avec succès cette phase critique de l’entretien de vente ? Dans cette session, nous vous proposons une démarche en 5 étapes pour argumenter de manière efficace et vous assurer que votre client réagit positivement à votre proposition. Vous apprendrez également quels sont les bons réflexes et l’attitude à adopter pour donner de la force à vos arguments et communiquer votre enthousiasme.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Les étapes d’une argumentation convaincante
- Comment mettre en valeur ses arguments