Wanneer de discussies tussen medewerkers hoog oplaaien, de onenigheid alsmaar toeneemt en elke vorm van communicatie onmogelijk wordt, dan staat er een crisis op uitbarsten. Hoe reageert u wanneer alles muurvast lijkt te zitten? Hoe vermijdt u dat het uit de hand loopt? Hoe deblokkeert u de situatie? Deze opleidingsmodule biedt u concrete antwoorden die u daadwerkelijk helpen op de werkvloer.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Gedrag dat crisissen uitlokt herkennen en neutraliseren
- Tegendraads gedrag counteren door de communicatie in een breder kader te plaatsen
- Via opeenvolgende stappen een uitweg vinden uit de crisis
Quand le ton monte entre collaborateurs, que les positions et désaccords se radicalisent, et que la communication devient impossible, c’est qu’une crise est en train d’éclater.
Dans ces situations où tout semble pris dans une impasse, comment faire pour éviter les processus d’escalade et débloquer la situation ? Cette session vous apporte des réponses concrètes pour agir !
Après ce cours, vous auriez appris:
- Identifier et désamorcer les comportements susceptibles de déclencher des crises
- Appliquer une méthode de recadrage face aux obstructions
- Conduire par étapes successives une sortie de crise.