![](https://eacademy.smals.be/pluginfile.php/20758/course/overviewfiles/1568667496500.jpg)
Durée de la formation : 0,89h
View Kevin's LinkedIn Newsletter Technology has enabled many former office workers to work from home or anywhere remotely. As the overall job landscape shifts, the number of remote workers will likely continue to increase. For the managers and leaders spearheading these remote teams, as well as teams that consist of remote and in-person employees, making the jump from in-person to virtual leadership can be challenging. In this course, instructor Kevin Eikenberry lays out how to lead effectively from a distance. Kevin dives into the basics of remote leadership, such as how working remotely changes interpersonal dynamics. Plus, he shares tips for getting results at a distance—including how to provide remote coaching and feedback—as well as how to build trust, set reasonable boundaries as a long-distance leader, and more. After watching this course, you'll be equipped with strategies to help your remote/hybrid employees stay engaged and productive.
Topics include:
- How did we get to remote teams?
- The remote leadership model
- What success looks like at a distance
- Providing coaching and feedback
- How remote politics works
- Building trust at a distance
- Communicating effectively
- Getting honest feedback
Ce cours n´est disponible qu´en anglais. Si ce n´est pas un problème pour vous, soumettez votre demande.
![](https://eacademy.smals.be/pluginfile.php/16582/course/overviewfiles/Stades%20de%20d%C3%A9veloppement%20dune%20%C3%A9quipe%20cover.jpg)
Lorsque l’on parle d’équipe, on désigne souvent des réalités très différentes. Cela peut s’expliquer par les différents stades de développement par lesquels une équipe doit passer pour se constituer comme telle. Or, à chaque stade correspond un style de management particulier. Cette Session vous aide à identifier le mode de management le plus adapté à votre équipe pour encadrer plus efficacement vos collaborateurs.
"Teams" zijn er in de praktijk in alle soorten en maten. Dit komt doordat een team eerst een aantal ontwikkelingsstadia moet doorlopen om een echt team te worden. Iedere fase vereist een eigen managementstijl. Tijdens deze sessie leert u welke manier van managen het meest geschikt is om efficiënt leiding te geven aan uw medewerkers.
Demande de formation![](https://eacademy.smals.be/pluginfile.php/13861/course/overviewfiles/Harmonieuze%20werkomgeving%20NL.jpg)
Een vriendschappelijke sfeer binnen een team leidt tot betere prestaties. Wanneer een van de teamleden te veel werk heeft, kan een ander tijdelijk inspringen om te helpen. Tijdens brainstormingsessies weerkaatsen teamleden hun ideeën onderling in plaats van kritiek te leveren op de bijdragen van anderen, enzovoort.
Soms ontstaat er vanzelf een positieve sfeer. Het gaat er echter om dat u in staat bent te zorgen voor een langdurige positieve omgeving door het scheppen van harmonieuze arbeidsomstandigheden.
Wat zijn van de basisbeginselen waarmee u een dergelijke sfeer kunt creëren? Welke praktische stappen kunt u ondernemen om een dergelijke sfeer te bewerkstelligen binnen het team? De antwoorden op deze vragen vindt u in deze module van The Team: 'Tweelingen'.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Zorgen voor een sfeer waarin teamleden elkaar respecteren
- De basis leggen voor positieve samenwerking binnen het team
- Gezonde relaties op het werk bevorderen
Une équipe qui entretient des relations cordiales est une équipe plus efficace. Quand un collaborateur est débordé, un autre l’aide temporairement. En brainstorming, chacun rebondit sur les idées des autres plutôt que de les critiquer, etc.
Cette bonne entente peut parfois s’établir de façon naturelle, mais sur la durée, il est essentiel de savoir la recréer en établissant un cadre de travail harmonieux.
Quels sont les grands piliers de ce cadre ? Quels outils concrets pouvez-vous mettre en place dans votre équipe ?
C’est ce que vous découvrirez dans le module de The Team intitulé « Les jumeaux ».
Après ce cours, vous auriez appris:
- Instaurer une communication respectueuse dans l’équipe
- Poser les bases d’une bonne coopération dans l’équipe
- Instaurer un rapport au travail sain
![](https://eacademy.smals.be/pluginfile.php/3002/course/overviewfiles/Course_cover_ZJCA022_NL.jpg)
![](https://eacademy.smals.be/pluginfile.php/3397/course/overviewfiles/Course_cover_OJMH680_NL.jpg)
![](https://eacademy.smals.be/pluginfile.php/2196/course/overviewfiles/139.png)
Uw belangrijkste taak als manager is uw medewerkers laten groeien.
Hoe wordt u een coachend manager?
U moet daarvoor de emoties van de ander kunnen ontcijferen, zonder daarbij beïnvloed te worden door uw eigen perceptie. In deze opleidingsmodule vindt u de technieken om daarin te slagen.Uw belangrijkste taak als manager is uw medewerkers laten groeien.
Hoe wordt u een coachend manager?
U moet daarvoor de emoties van de ander kunnen ontcijferen, zonder daarbij beïnvloed te worden door uw eigen perceptie. In deze opleidingsmodule vindt u de technieken om daarin te slagen.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- De manier waarop mentale perceptie invloed uitoefent op onze emoties
- De reden waarom u deze perceptie moet ontcijferen voor u iemand kunt aanzetten tot verandering
- Hoe verhindert u dat uw eigen perceptie van de werkelijkheid invloed heeft wanneer u iemand coacht?
La mission principale d’un manager est de développer ses collaborateurs.
Comment devenir un manager coach ?
Pour cela, il faut savoir décoder les émotions d’autrui, sans se laisser influencer par ses propres perceptions. Cette session vous fournit les techniques pour y parvenir.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Comment les représentations mentales nourrissent les émotions
- Pourquoi il faut décrypter ces représentations pour aider quelqu’un à initier le changement
- Comment ne pas se laisser influencer par ses propres perceptions de la réalité lorsque l’on coache quelqu’un
![](https://eacademy.smals.be/pluginfile.php/4065/course/overviewfiles/Course_cover_OJCA727_NL.jpg)
Demande de formation
![](https://eacademy.smals.be/pluginfile.php/3274/course/overviewfiles/Course_cover_OJNE644_NL.jpg)
U kunt uw topverkoper niet op dezelfde manier benaderen als uw slechtst presterende verkoper; ze hebben ieder een ander soort hulp en begeleiding nodig. U leert hoe u vaststelt waar iedere medewerker precies staat qua prestaties, om te kunnen bepalen aan wie u de meeste tijd besteedt en hoe u uw manier van leidinggeven aanpast, zodat iedereen het beste uit zichzelf haalt.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Hoe u uw salesteam beoordeelt
- Hoe u uw coachingstijl aanpast aan verkopers met verschillende prestatieniveaus
Vos champions des ventes et vos vendeurs les moins performants nécessitent un accompagnement différent. Chacun a besoin d'un suivi particulier et d'une aide personnalisée. Ce contenu vous aide à identifier les différents niveaux de performance des membres de votre équipe afin de décider à qui vous devez consacrer le plus de temps et adapter votre style d’encadrement à chacun en fonction de ses capacités.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Comment évaluer votre équipe commerciale
- Comment adapter votre mode d’accompagnement aux différents niveaux de performance des commerciaux
![](https://eacademy.smals.be/pluginfile.php/1442/course/overviewfiles/96.png)
Een opleidingsproject voor uw medewerkers is geen improvisatieoefening. Als manager speelt u een bepalende rol in de doeltreffendheid van de opleiding. Het is belangrijk dat u de doelstellingen juist beoordeelt en dat u zich ervan verzekert dat de gekozen opleiding wel degelijk overeenkomt met de competenties die verworven en gebruikt moeten worden in de werksituatie in kwestie. Deze opleidingsmodule begeleidt u bij uw keuzes, voorbereiding, opvolging en evaluatie van opleidingen.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Hoe maakt u de juiste opleidingskeuze?
- Hoe bereidt u uw opleidingsproject juist voor?
- Hoe volgt u een opleiding correct op?
- Hoe evalueert u een opleiding?
Un projet de formation pour vos collaborateurs, ne s'improvise pas. En tant que manager, vous jouez un rôle déterminant dans l'efficacité de la formation. Il est important pour vous de valider les objectifs et de vous assurer que la formation choisie corresponde aux compétences à acquérir et à mobiliser dans la situation de travail prévue. Cette session se propose de vous guider dans les choix, la préparation, le suivi et l'évaluation d'une formation.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Comment faire les bons choix de formation
- Comment bien préparer votre projet de formation
- Comment faire un bon suivi de la formation
- Comment évaluer la formation
![](https://eacademy.smals.be/pluginfile.php/1940/course/overviewfiles/125.png)
Nadat u de essentiële informatie over uw afdeling verzameld en samengevat hebt, moet u deze informatie nu in perspectief plaatsen en een eerste balans opmaken van de prestaties van uw afdeling volgens de indicatoren die uw hiërarchie vooropstelt.
In deze opleidingsmodule volgt u het voorbeeld van Michiel de Gouw, die kort geleden tot manager benoemd werd, en maakt u in zeven stappen een balans op van de prestaties van uw afdeling volgens de vier meest gangbare prestatie-indicatoren.
Na afloop van deze opleidingsmodule hebt u zo een overzicht van de sterke en te verbeteren punten van uw afdeling en beschikt u over een eerste lijst met acties die u als eerste moet ondernemen om de prestaties te verbeteren.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Hoe maakt u in zeven stappen de balans op van de prestaties van uw afdeling?
- Hoe deelt u deze analyse met uw team en uw hiërarchie en vult u ze aan met hun visie?
- Hoe stelt u op basis van deze analyse een eerste lijst met acties op die u moet ondernemen?
Après avoir collecté et synthétisé les informations essentielles au sujet de votre unité, vous devez à présent mettre ces informations en perspective et dresser un premier diagnostic des performances de votre unité en fonction des indicateurs établis par votre hiérarchie.
Cette session vous propose de suivre l’exemple de Mickael Gray, un manager récemment promu, et de dresser en 7 étapes un diagnostic des performances de votre unité en fonction des 4 indicateurs de performances les plus fréquemment utilisés.
A l’issue de cette session, vous aurez fait le point sur les points forts et les points faibles de votre unité et vous aurez dressé une première liste des actions prioritaires à mener pour améliorer ses performances.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Comment dresser en 7 étapes un diagnostic des performances de votre unité
- Comment partager ce diagnostic avec votre équipe et votre hiérarchie et l’enrichir de leurs apports
- Comment dresser une première liste d’actions à entreprendre suite à ce diagnostic
![](https://eacademy.smals.be/pluginfile.php/2281/course/overviewfiles/142.png)
Wie zijn ze?', 'Hoe beleven ze mijn komst?', 'Op wie kan ik een beroep doen?', 'Wat verwachten ze precies van mij?'. De meeste managers maken zich in de eerste plaats vooral zorgen om hun teamleden … vooral als ze de leiding krijgen over een reeds bestaand team. Aan de hand van het voorbeeld van Marian De Bakker reikt deze opleidingsmodule u alle sleutels aan voor een succesvolle kennismaking met uw nieuwe team, zodat uw medewerkers uw belangrijkste bondgenoten voor uw succes worden.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Inzicht krijgen in wie uw teamleden zijn, welk werk ze doen en wat ze van u verwachten
- De balans opmaken van uw team
- Uw managementsysteem bepalen
- Inzicht krijgen in de sterke punten en de te verbeteren punten van uw team
“Qui sont-ils ?”, “Comment vivent-ils mon arrivée ?”, “Qui sont ceux sur lesquels je peux m’appuyer ?”, “Qu’attendent-ils de moi ?”. Les membres de l’équipe représentent bien souvent la préoccupation centrale de tout manager… en particulier lorsque celui-ci arrive à la tête d’une équipe déjà constituée. A travers l’exemple de Marion Bacri, cette session vous donne toutes les clés pour aller à la rencontre de votre nouvelle équipe avec succès et faire de vos collaborateurs les meilleurs alliés de votre réussite.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Comprendre qui sont les membres de votre équipe, ce qu’ils font et ce qu’ils attendent de vous
- Faire le point sur l’état de votre équipe
- Définir votre système d’animation
- Comprendre les points forts et les points faibles de votre équipe
![](https://eacademy.smals.be/pluginfile.php/1976/course/overviewfiles/OJMH640%20basis.jpg)
Coachen en gecoacht worden vereist vooraf een wederzijdse betrokkenheid en van de kant van de persoon die wordt gecoacht, de wil om zich te ontwikkelen. Ondanks dat is het een lastige opdracht voor de coach om in elk gesprek gunstige voorwaarden te scheppen voor een echt en vruchtbaar contact.
Deze sessie biedt u de tools om deze voorwaarden te creëren. Om enerzijds beter te luisteren naar de medewerker die wordt gecoacht en anderzijds om bij diegene een bewustwording van zijn gedrag en van de vooruitgang te bevorderen.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Welke valkuilen moet u vermijden?
- Welke coachingtools hebt u tot uw beschikking?
- Welke procedure moet u volgen?
Coacher et être coaché suppose au préalable un engagement mutuel et, de la part du coaché, un désir de progresser. Malgré cela, c’est tout un art pour le coach de créer, lors de chaque entretien, les conditions favorables pour un échange vrai et fructueux.
Cette session vous donne des outils pour les créer. Pour mieux écouter la personne coachée d’une part, pour favoriser chez elle une prise de conscience de son comportement et des progrès réalisés d’autre part.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Quels sont les pièges à éviter ?
- Quels sont les outils de coaching à votre disposition ?
- Quel est le processus à respecter ?
![](https://eacademy.smals.be/pluginfile.php/2308/course/overviewfiles/143.png)
De waardering die u toont voor uw medewerkers draagt in grote mate bij tot hun motivatie op de werkplek. Het is daarom belangrijk dat u de ideeën die ze tot een goed einde hebben gebracht naar waarde weet te schatten. Die waardering moet in de eerste plaats komen van hun eigen manager, van u dus. Maar u gaat ook voorbeeldideeën binnen het bedrijf toejuichen om de competitiegeest aan te wakkeren en een dynamiek in stand te houden die het bedenken en uitwerken van ideeën bevordert. En wat met de mislukkingen? Gaat u enkel op een koele en rationele manier analyseren wat er is foutgegaan? Dat is niet de juiste aanpak ... Het kan heel nuttig zijn om de waarde van bepaalde mislukkingen te erkennen: die niet waagt die niet wint.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- De drie momenten waarop u uw medewerker bedankt voor zijn idee
- Goede en slechte methodes om ideeën openlijk erkenning te geven
- Het nut om de waarde van bepaalde mislukkingen te erkennen
La reconnaissance que vous accordez à vos collaborateurs contribue largement à leur motivation au travail... D’où l’importance de valoriser les idées qu’ils ont menées à bien. Cette reconnaissance, c’est d’abord vous qui allez l’accorder en tant que manager direct. Mais vous allez également relayer les idées exemplaires au sein de l’entreprise, pour créer de l’émulation et entretenir la dynamique de proposition et de réalisation des idées. Et les échecs ? Vont-ils uniquement faire l’objet d’une recherche froide et rationnelle de leurs causes ? Ce serait une erreur... Il peut être bénéfique de reconnaître la valeur de certains échecs : mieux vaut essayer et échouer qu’échouer à essayer.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Les trois occasions de remercier votre collaborateur pour son idée
- Les bonnes et mauvaises pratiques de reconnaissance collective des idées
- L’utilité de reconnaître la valeur de certains échecs
![](https://eacademy.smals.be/pluginfile.php/958/course/overviewfiles/samenwerking_bevorderen.gif)
Hoe garandeert u de samenwerking binnen een team dat niet echt een team is in de klassieke betekenis van het woord? Hoe stimuleert u de samenwerking in een groep mensen van wie de belangen vaker tegenstrijdig dan gelijklopend zijn? Deze vragen vatten de belangrijkste problemen van een transversaal manager samen, die dagelijks met zijn teamleden moet onderhandelen om efficiënt samen te werken. Deze opleidingsmodule reikt u de belangrijkste begrippen aan om een managementstijl te hanteren die samenwerking bevordert, aangepast aan de situaties eigen aan transversaal management.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Hoe herkent u de houdingen die een goede samenwerking bevorderen?
- Hoe ontwikkelt u een stijl die aanzet tot samenwerken: bij uzelf en bij uw partners?
Comment faire travailler ensemble une équipe qui n’en est pas vraiment une au sens classique du terme ? Comment développer des comportements de coopération dans un groupe où les intérêts s’affrontent plus souvent qu’ils ne se rejoignent ? Ces questions résument les principales interrogations d’un manager en transversal, qui doit au quotidien aménager avec les membres de son groupe des espaces de négociation pour travailler ensemble et être efficace collectivement.
Cette session vous donne les clés pour mettre en place un style de management coopératif adapté aux situations de management transversal.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Comment repérer les comportementsqui permettent de bien travailler ensemble
- Comment mettre en place un style coopératif : chez moi et chez mes partenaires
![](https://eacademy.smals.be/pluginfile.php/3401/course/overviewfiles/Course_cover_OJMH438_NL.jpg)
![](https://eacademy.smals.be/pluginfile.php/3450/course/overviewfiles/Course_cover_OJIV307_NL.jpg)
![](https://eacademy.smals.be/pluginfile.php/3393/course/overviewfiles/Course_cover_OJMH692_NL.jpg)
![](https://eacademy.smals.be/pluginfile.php/3562/course/overviewfiles/Course_cover_BSRH626_NL.jpg)
De belangen van de medewerkers en het bedrijf zijn met elkaar verbonden. Geen van beide partijen kan succesvol zijn zonder de andere partij. In deze trainingsmodule leert u deze realiteit beter te begrijpen en ontdekt u hoe u een positieve spiraal creëert om de hoogste toppen te bereiken.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Het begrip positieve spiraal
- 3 goede praktijken om een positieve spiraal te creëren
- 7 praktijken om uw medewerkers goed te behandelen
Les intérêts des employés et ceux de l’entreprise sont liés. Aucune des deux parties ne peut réussir au détriment de l’autre. Ce module de formation vous aidera à comprendre cette réalité tout en vous dévoilant comment créer une spirale vertueuse qui conduira chacun vers les plus hauts sommets.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Le concept de spirale vertueuse
- 3 bonnes pratiques pour créer une spirale vertueuse
- 7 principes pour traiter vos collaborateurs de façon convenable
![](https://eacademy.smals.be/pluginfile.php/4049/course/overviewfiles/Course_cover_OJMH425_NL.jpg)
![](https://eacademy.smals.be/pluginfile.php/3628/course/overviewfiles/Course_cover_OJMH201_NL.jpg)
Hoe groot de uitdaging ook is, de belangrijkste factor voor een bloeiende onderneming schuilt in het vermogen om gerichte ervaringen voor werknemers te creëren op het werk. In deze mini-Sessie leert u hoe belangrijk het is om na te denken over de organisatie van een bedrijf om toptalent aan te trekken en vast te houden.
Quelle que soit l'ampleur de l'enjeu, le principal facteur de prospérité d'une entreprise repose sur sa capacité à créer des expériences de travail ciblées pour ses collaborateurs. Au cours de cette mini-Session, vous allez découvrir le rôle capital de la réflexion sur l'organisation de l'entreprise pour attirer et retenir les meilleurs talents.
Demande de formation