All Scored 4/5 by Smals colleagues courses

Course image
Course image
Agile Foundations (LinkedIn Learning)
Teams that embrace an agile mindset are often better able to respond to customer feedback and shifting business needs—and have a bit more fun in the process. Interested in bringing the principles of agile to your team? This course can help. Join Doug Rose as he steps through the fundamental concepts you need to know to start thinking like an agile team. Doug goes over the values and principles covered in the agile manifesto, as well as how to enhance communication with user stories and cross-functional teams. Discover how to respond to change the agile way, explore popular agile frameworks, and learn about the common roles on an agile team. Along the way, Doug provides you with some exercises that can help boost your team's agility and productivity. Topics include: Recognize inhibitors that have a significant impact when managing an agile team. Define the “agile manifesto.” Recall the structure of a cross-functional team. Determine what should be included in user stories. Apply the 80/20 rule to determine the priority of highest value items. List two agile principles that guide the team to stay within time structures while remaining flexible enough to adapt to change. Name a disadvantage of the waterfall approach. Deze cursus is enkel beschikbaar in het Engels. Als dit voor u geen probleem vormt, dien dan gerust uw aanvraag in. This course is in French only. If this is not a problem for you, by all means go ahead and apply. Apply for this course
 
Course image
Zorgen voor een harmonieuze werkomgeving
Een vriendschappelijke sfeer binnen een team leidt tot betere prestaties. Wanneer een van de teamleden te veel werk heeft, kan een ander tijdelijk inspringen om te helpen. Tijdens brainstormingsessies weerkaatsen teamleden hun ideeën onderling in plaats van kritiek te leveren op de bijdragen van anderen, enzovoort. Soms ontstaat er vanzelf een positieve sfeer. Het gaat er echter om dat u in staat bent te zorgen voor een langdurige positieve omgeving door het scheppen van harmonieuze arbeidsomstandigheden. Wat zijn van de basisbeginselen waarmee u een dergelijke sfeer kunt creëren? Welke praktische stappen kunt u ondernemen om een dergelijke sfeer te bewerkstelligen binnen het team? De antwoorden op deze vragen vindt u in deze module van The Team: 'Tweelingen'. Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken: Zorgen voor een sfeer waarin teamleden elkaar respecteren De basis leggen voor positieve samenwerking binnen het team Gezonde relaties op het werk bevorderen Une équipe qui entretient des relations cordiales est une équipe plus efficace. Quand un collaborateur est débordé, un autre l’aide temporairement. En brainstorming, chacun rebondit sur les idées des autres plutôt que de les critiquer, etc. Cette bonne entente peut parfois s’établir de façon naturelle, mais sur la durée, il est essentiel de savoir la recréer en établissant un cadre de travail harmonieux.Quels sont les grands piliers de ce cadre ? Quels outils concrets pouvez-vous mettre en place dans votre équipe ? C’est ce que vous découvrirez dans le module de The Team intitulé « Les jumeaux ». Après ce cours, vous auriez appris: Instaurer une communication respectueuse dans l’équipe Poser les bases d’une bonne coopération dans l’équipe Instaurer un rapport au travail sain Apply for this course
 
Course image
Learning Power BI Desktop (LinkedIn Learning)
Course duration: 2,38hPower BI Desktop—the powerful data analysis and visualization software from Microsoft—can help you get more insights from your data, whether that data is stored on your computer or in the cloud. In this course, discover how to leverage this easy-to-use tool to model and visualize data more efficiently. Learn how to connect various data sources, including Excel, databases, and web data sources like Wikipedia. Explore how to search and transform your data using the built-in Query Editor. Plus, instructor Gini von Courter shows how to build and arrange visualizations, create interactive reports, share your work, manage your published files in the Power BI service, and more.Topics include: Learning Objectives (Based on Bloom's Taxonomy) 1. Remember & Understand (Knowledge/Comprehension) Identify and describe the components of the Microsoft Power BI ecosystem, including Power BI Desktop, Power BI Service, and their respective roles in the business intelligence workflow. Measurable Outcome: Learners will correctly identify at least 4 different Power BI tools and explain their primary functions in a written assessment. Key Concepts: Power BI Desktop interface, data source types, connection methods, DirectQuery vs. Import modes 2. Apply (Application) Connect to and import data from at least 5 different data source types (Excel files, CSV files, databases, web sources, and SharePoint lists) using Power BI Desktop's Get Data functionality. Measurable Outcome: Learners will successfully establish connections to multiple data sources and demonstrate proper data import techniques in hands-on exercises. Key Skills: File connections, database connections, web data extraction, SharePoint integration, data source management 3. Analyze (Analysis) Transform and clean raw data using Power Query Editor to prepare datasets for visualization by applying filtering, data type corrections, column transformations, and data reduction techniques. Measurable Outcome: Learners will take a messy dataset and apply at least 6 different transformation techniques to create a clean, analysis-ready dataset. Key Skills: Data filtering, unpivoting columns, replacing values, adding custom columns, merging and appending data, index creation 4. Evaluate & Create (Synthesis/Evaluation) Design and build comprehensive interactive reports that include multiple visualization types (cards, tables, matrices, charts), implement effective filtering systems (slicers, page filters, Q&A), and apply professional formatting and conditional formatting. Measurable Outcome: Learners will create a complete business intelligence report containing at least 5 different visualization types with proper formatting, interactive filters, and conditional formatting elements. Key Skills: Visualization creation, report design, conditional formatting, slicer implementation, Q&A setup, visual arrangement 5. Create & Evaluate (Advanced Application) Develop and deploy complete business intelligence solutions by creating relationships between multiple data tables, building comprehensive data models, and publishing reports to Power BI Service for organizational sharing and collaboration. Measurable Outcome: Learners will build a multi-table data model with proper relationships, create a professional report, and successfully publish it to Power BI Service with appropriate sharing permissions. Key Skills: Data modeling, table relationships, report publishing, Power BI Service integration, Microsoft Teams integration, version management  This course is in French only. If this is not a problem for you, by all means go ahead and apply.Apply for this course
 
Course image
Learning Confluence (LinkedIn Learning)
Duration: 1h37. Confluence is content collaboration software that professionals can use to create, organize, and discuss work with their colleagues. In this course, instructor David Rivers shows how to work with this powerful tool as a team member, exploring how to configure and use Confluence to manage business and project information. David dives into creating pages and blogs in Confluence, setting page layouts, and adding content and navigation. He also shares how to collaborate on content and communicate with other team members. In this course you'll learn : How to create pages and blogs, add content, ...How to configure and use Confluence to manage business and project informationHow to collaborate on content and communicate with other team members Deze cursus is enkel beschikbaar in het Engels. Als dit voor u geen probleem vormt, dien dan gerust uw aanvraag in. This course is in French only. If this is not a problem for you, by all means go ahead and apply. Apply for this course
 
Course image
Requirements Elicitation and Analysis (LinkedIn Learning)
To define great requirements, it's not enough to simply ask customers and stakeholders what they want. By leveraging requirements elicitation and analysis techniques, business analysts can come up with more innovative solutions. In this course, explore these techniques, and learn why they're important, and how to blend them together and tailor them to your project. Angela Wick provides an overview of the process, and discusses how elicitation and analysis work together. She also covers different ways of gathering requirements—such as brainstorming, observation, and workshops—before moving on to analysis techniques such as context diagrams, user stories, and decision tables. At the conclusion of the course, she explains how to select the right approach for a particular product or project type. Topics include: Define elicitation and analysis. Identify why elicitation and analysis are important. Recognize the key mindsets to make elicitation and analysis successful. Explore the role of brainstorming in elicitation. Examine the fundamentals for utilizing observation in elicitation. Discover the usefulness of well-run requirement workshops. Identify the elements of a well-done context diagram. Identify the elements of a data flow diagram. Deze cursus is enkel beschikbaar in het Engels. Als dit voor u geen probleem vormt, dien dan gerust uw aanvraag in. This course is in French only. If this is not a problem for you, by all means go ahead and apply. Apply for this course
 
Course image
Excel Essential Training (Microsoft 365) (LinkedIn Learning)
Course duration: 2,95hGet up to speed with Microsoft Excel, the world's most popular spreadsheet program. Follow along with Excel expert Dennis Taylor as he demonstrates how to efficiently manage and analyze data with this powerful program. Learn how to enter and organize data, perform calculations with simple functions, and format the appearance of rows, columns, cells, and data. Plus, learn about accessibility features, how to work with multiple worksheets, build charts and PivotTables, sort and filter data, print in Excel, use Microsoft Copilot with Excel, and more.Topics include: Describe the process for adding a command to the Quick Access toolbar. Cite the shortcuts for Undo and Redo. Name the keys commonly used to move, copy, and insert data. Explain how to create a chart. Summarize the process for freezing and unfreezing panes. Describe methods for sorting data. Explain how to create Pivot Tables.  This course is in French only. If this is not a problem for you, by all means go ahead and apply.Apply for this course
 
Course image
Emotionele intelligentie
L’intelligence émotionnelle c’est l’art de comprendre ses émotions et celles des autres (L’émotion désagréable est un signal que quelque chose ne va pas, qu’un besoin est insatisfait), de réguler ses émotions en exprimant son ressenti et son besoin, sans critique, ni jugement, reproche, exigence, juste en se basant sur un fait, tout en accueillant la réponse de l’autre avec empathie. Faire preuve d’intelligence émotionnelle permet de : mieux communiquer, améliorer et renforcer les relations, diminuer les sources de conflits, réduire le stress, faciliter la prise de décision et la résolution de problème, favoriser la créativité, … Apply for this course
 
Course image
Web Security: OAuth and OpenID Connect (LinkedIn Learning)
Course duration: 1,63h While many technical professionals claim to know and understand OAuth, reality often suggests otherwise. Implementing the proper grant types and the required flows while securely protecting your secrets is challenging at best and catastrophic at worst. Fundamentally, professionals often struggle with OAuth because they misunderstand what it is, what use cases it is particularly good and bad at, and how to integrate it smoothly and safely into their systems. In this course, Keith Casey reviews the basics of OAuth 2.0 and OpenID Connect and shows how to use them to authenticate your applications. He covers tokens and scopes, designing and building key workflows, addressing common security considerations, and more. Topics include:   This course is in French only. If this is not a problem for you, by all means go ahead and apply. Apply for this course
 
Course image
XML Essential Training (LinkedIn Learning)
Course duration: 3,88h Extensible Markup Language (XML) was designed to make information sharing and data interpretation easier. Having a solid grasp of what XML is and how to work with it is essential for any developer. In this course, Joe Marini takes you through the basic rules of XML, explains its syntax, and covers more advanced topics such as styling your XML with CSS and manipulating XML content using XPath and XSLT. From integrating XML into your site to using document type definitions and XML schema, this course covers what you need to know to not only get started with XML, but also master it. Topics include: Explore XML. Discover the advantages and drawbacks of XML. Utilize proper XML syntax. Work with XML namespaces. Style and customize XML tags. Discover and create document content. Manipulate XML content using XPath and XSLT. Understand document type definitions and XML schema. Convert XML to and from JSON and CSV.   This course is in French only. If this is not a problem for you, by all means go ahead and apply. Apply for this course
 
Course image
Caring communication
Hoewel we allemaal een aangeboren vermogen hebben om empathie te voelen, is het ook een vaardigheid die kan worden verbeterd. Het OFNR-proces – Observations (waarnemingen), Feelings (gevoelens), Needs (behoeften) en Requests (verzoeken) – is een methode voor geweldloze communicatie die is ontworpen om juist dat te doen. Op de werkvloer kan OFNR worden gebruikt om ons te helpen doeltreffender verbinding te maken met anderen en zo het teamwork te versnellen. Observeren van situaties en begrip van andermans gevoelens en behoeften is de sleutel tot de vorming van passende strategieën om de behoeften van alle betrokkenen te bevredigen. Apply for this course
 
Course image
Excel: Pivot Tables for Beginners (LinkedIn Learning)
Course duration: 0,45h PivotTables don't have to be scary! This powerful Excel feature cuts the time you spend on formulas in half. In this concise course, Excel trainer Dave Ludwig demystifies PivotTables and shows you how to get started using them to analyze your data. Dave begins by explaining two PivotTable basic building blocks: value fields and row fields. Then he shows you how to adjust a PivotTable by adding fields, filters, and formatting. Dave shows you how to use special filter buttons which are known as slicers, and he also demonstrates how to use timelines. Plus, he goes over the basics of refreshing and updating a PivotTable. Finally, he’ll show you how to use AI in Excel to generate PivotTables automatically for you. Deze cursus is enkel beschikbaar in het Engels. Als dit voor u geen probleem vormt, dien dan gerust uw aanvraag in. This course is in French only. If this is not a problem for you, by all means go ahead and apply. Apply for this course
 
Course image
UML : Modélisation d'une base de données (LinkedIn Learning)
Le diagramme de classes UML (Unified Modeling Language) peut convenir parfaitement à la modélisation d’une base de données. Avec votre formateur Christian Soutou, vous découvrirez tous les mécanismes à adopter afin de construire vos modèles relationnels d’une manière optimale et de générer vos scripts SQL. Vous pourrez appliquer ces principes à n’importe quel système de gestion de base de données (SGBD) du marché (Oracle, SQL Server, DB2, MySQL, PostgreSQL, etc.). Cette formation suit les niveaux du processus de conception d’une base de données. Elle présente aussi méthodiquement les concepts et les solutions de chaque étape. Que vous soyez développeur, analyste ou chef de projets, découvrez UML sous un autre jour ! Topics include: Deze cursus is enkel beschikbaar in het Engels. Als dit voor u geen probleem vormt, dien dan gerust uw aanvraag in. This course is in French only. If this is not a problem for you, by all means go ahead and apply. Apply for this course
 
Course image
Spring: Framework in Depth (LinkedIn Learning)
Spring is an application framework and inversion-of-control (IOC) container for the Java platform. The framework's core features can be used by any Java application and are ideal for enterprise and internet-based app development. Get a comprehensive overview of Spring in this intermediate-level course with software architect Frank Moley. Frank develops applications and web services with Spring, and shares what he knows about configuring the ApplicationContext (the interface for accessing components, loading files, publishing events, and more), as well as the beans (objects within the Spring IOC container). He demonstrates a modern Java configuration workflow and explores the Spring lifecycle in depth, so you can extend the framework and better troubleshoot any issues you have with your applications. Plus, learn how to use aspect-oriented programming to add behaviors to your apps in a reusable way. Topics include: Deze cursus is enkel beschikbaar in het Engels. Als dit voor u geen probleem vormt, dien dan gerust uw aanvraag in. This course is in French only. If this is not a problem for you, by all means go ahead and apply. Apply for this course
 
Course image
Cybersecurity at work (LinkedIn Learning)
Cybersecurity doesn’t fall solely within your IT department's purview. If you own a smartphone, work on a computer, or use the internet, then you're exposed to a variety of complex security risks on a constant daily basis. In this course, instructor Caroline Wong details what these threats are and what you can do about them—both to protect yourself and your organization. In a series of engaging scenarios, Caroline shines a spotlight on some of the most common security risks you'll encounter in your personal and work life, as well as how to mitigate them. Learn how to identify and avoid phishing, malware, counterfeit apps, and social engineering attacks. Plus, get tips on adhering to cybersecurity best practices for wireless networks, online accounts, software, intellectual property, and more. By the end of this course, you’ll also be prepared to stay safe online as a remote or hybrid worker. Topics include: Deze cursus is enkel beschikbaar in het Engels. Als dit voor u geen probleem vormt, dien dan gerust uw aanvraag in. This course is in French only. If this is not a problem for you, by all means go ahead and apply. Apply for this course
 
Course image
Learning REST APIs (LinkedIn Learning)
Learn the basics of REST APIs. In this course, discover what REST APIs are, why they matter, and how putting them to use can help you build faster, more efficient applications. Review how HTTP and REST APIs relate, explore the six constraints of REST, and learn about HTTP status messages. Learn how to get started with consuming REST APIs to incorporate them into data-driven applications. Topics include: What is a REST API? Who or what interacts with REST APIs? Anatomy of a REST request HTTP status messages Request/response pairs GET, POST, and DELETE Deze cursus is enkel beschikbaar in het Engels. Als dit voor u geen probleem vormt, dien dan gerust uw aanvraag in. This course is in French only. If this is not a problem for you, by all means go ahead and apply. Apply for this course
 
Course image
De samenwerking bevorderen
Hoe garandeert u de samenwerking binnen een team dat niet echt een team is in de klassieke betekenis van het woord? Hoe stimuleert u de samenwerking in een groep mensen van wie de belangen vaker tegenstrijdig dan gelijklopend zijn? Deze vragen vatten de belangrijkste problemen van een transversaal manager samen, die dagelijks met zijn teamleden moet onderhandelen om efficiënt samen te werken. Deze opleidingsmodule reikt u de belangrijkste begrippen aan om een managementstijl te hanteren die samenwerking bevordert, aangepast aan de situaties eigen aan transversaal management. Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken: Hoe herkent u de houdingen die een goede samenwerking bevorderen? Hoe ontwikkelt u een stijl die aanzet tot samenwerken: bij uzelf en bij uw partners? Comment faire travailler ensemble une équipe qui n’en est pas vraiment une au sens classique du terme ? Comment développer des comportements de coopération dans un groupe où les intérêts s’affrontent plus souvent qu’ils ne se rejoignent ? Ces questions résument les principales interrogations d’un manager en transversal, qui doit au quotidien aménager avec les membres de son groupe des espaces de négociation pour travailler ensemble et être efficace collectivement.Cette session vous donne les clés pour mettre en place un style de management coopératif adapté aux situations de management transversal. Après ce cours, vous auriez appris: Comment repérer les comportementsqui permettent de bien travailler ensemble Comment mettre en place un style coopératif : chez moi et chez mes partenaires Apply for this course
 
Course image
Bewust omgaan met de verschillende communicatieregisters
Een goede communicatie steunt niet uitsluitend op een goede boodschap. Uw houding, uw uitdrukkingen en uw gebaren brengen ook een boodschap over. U kunt uw communicatie vergelijken met een ijsberg: het zichtbare gedeelte komt overeen met wat u bewust wil zeggen, het onzichtbare gedeelte komt overeen met wat uw lichaam min of meer onbewust meedeelt. Iedere vorm van gedrag is voor interpretatie vatbaar … en één klein detail kan vaak alles veranderen. Volg dus deze opleidingsmodule om uw manier van communiceren te verbeteren en uw impact te vergroten! Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken: Wat zijn de verschillende communicatieniveaus? Hoe kunt u uw manier van communiceren verbeteren? Hoe zet u uw boodschappen kracht bij? Votre communication ne se réduit pas à ce que vous dites. Votre attitude, vos expressions, vos gestes sont aussi porteurs de message. Votre communication ressemble ainsi à un iceberg : la partie émergée correspond à votre message verbal conscient, la partie immergée à tout ce que votre corps communique de façon plus ou moins maîtrisée. Tout comportement est sujet à interprétation… et un petit détail peut souvent tout changer. Alors, suivez cette session pour faire progresser votre communication et renforcer votre impact ! Après ce cours, vous auriez appris: Quels sont les différents niveaux de communication ? Comment faire progresser votre communication ? Comment donner de l’impact à vos messages ? Apply for this course
 
Course image
Een goede voorbereiding van uw presentatie
Een goede voorbereiding is een noodzakelijk onderdeel van uw presentatie. Het succes van uw presentatie wordt namelijk bepaald door de voorbereiding. Een goede presentatie schud je niet zomaar uit je mouw. Daarom geeft deze training u tips voor een grondige strategische en mentale voorbereiding van uw presentatie. Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken: Welke vragen moet u zich stellen voordat u een presentatie gaat houden? Een relevante strategie toepassen Hoe kunt u zich mentaal en praktisch voorbereiden voordat u een presentatie gaat geven? Bien se préparer est une étape indispensable à la prise de parole. C’est au moment de la préparation que se joue le succès de votre intervention en public. En effet, une bonne intervention ne s’improvise pas. C’est pourquoi cette session vous donne les clés d’une bonne préparation à la fois stratégique et mentale. Après ce cours, vous auriez appris: Quelles sont les questions à se poser avant une intervention en public ? Mettre au point une stratégie de présentation pertinente Comment se préparer pratiquement et mentalement à la prise de parole ? Apply for this course
 
Course image
De aandacht van uw publiek vasthouden
SCORE 4/5 by Smals Colleagues U hebt uw presentatie voorbereid. U weet wat u gaat zeggen. Maar hoe houdt u, als u eenmaal bezig bent, de aandacht van uw publiek vast? Hoe trekt u de aandacht van uw toehoorders, als u ziet dat ze afdwalen? In deze sessie komen vijf basisprincipes aan bod waarmee u uw publiek gedurende uw hele presentatie geïnteresseerd en aandachtig houdt. Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken: De vijf basisprincipes om de aandacht van uw publiek vast te houden De verbeteringen herkennen die u kunt toepassen in uw presentaties en in die van anderen Vous avez préparé votre prise de parole. Vous savez ce que vous allez dire. Mais dans le feu de l’action, comment maintenir l’attention de votre auditoire ? Comment éveiller son attention lorsque celle-ci s’affaiblit ? Cette session vous propose 5 principes-clés pour tenir votre public en haleine et susciter son intérêt tout au long de votre discours. Après ce cours, vous auriez appris: Les cinq principes clés pour maintenir l’attention de son auditoire Identifier les améliorations possibles dans sa prise de parole et celle des autres Apply for this course
 
Course image
Efficiënt communiceren per e-mail
E-mail speelt een belangrijke rol binnen een onderneming, maar wordt dikwijls verkeerd gebruikt en gaat te vaak ten koste van andere communicatiemiddelen. Dit kan leiden tot inefficiëntie op persoonlijk vlak, maar ook op bedrijfsvlak. Om e-mail goed te gebruiken, is het belangrijk de cruciale kenmerken van dit instrument te kennen: dat leert u tijdens deze opleidingsmodule. Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken: De kenmerken van communicatie per e-mail De struikelblokken die u beter vermijdt bij het communiceren per e-mail Goede technieken om te communiceren via e-mail Le mail joue un rôle prépondérant en entreprise… mais son utilisation mal maîtrisée et excessive, au détriment des autres moyens de communication, peut causer de graves inefficiences individuelles et collectives. Pour bien utiliser le mail, il est important de revenir aux caractéristiques fondamentales de cet outil : c’est ce que cette session vous propose de faire. Après ce cours, vous auriez appris: Les caractéristiques de la communication par mail Les écueils à éviter dans l’utilisation du mail Les bonnes pratiques pour mieux communiquer par mail Apply for this course
 
Course image
Hoe gebruikt u de SMART-methode om motiverende doelstellingen voor uw medewerkers vast te leggen?
Doelstellingen die in onderlinge overeenstemming zijn vastgelegd door een manager en zijn medewerker liggen mee aan de basis van goed management. Ze laten u namelijk toe om van de prestaties van uw medewerker een objectieve evaluatie te maken, en om voor hem een motiverend plan op te stellen voor zijn verdere ontwikkeling. Het is dus essentieel dat u goede doelstellingen weet te formuleren. Dat is wat u zult leren in deze opleidingsmodule. Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken: Welke zijn de vijf kenmerken van een goed geformuleerde doelstelling (de SMART-methode)? Hoe maakt u het onderscheid tussen een voornemen en een doelstelling? Hoe past u een doelstelling aan aan een specifieke medewerker of omgeving? Les objectifs fixés d'un commun accord entre un manager et son collaborateur sont une des clés de voûte du management. En effet, ils permettent de parvenir à une évaluation objective des performances du collaborateur, et de mettre en place un plan de développement motivant. C'est pourquoi il est essentiel de savoir fixer de bons objectifs. C'est ce que vous allez apprendre à faire dans cette session. Après ce cours, vous auriez appris: Quelles sont les 5 caractéristiques d'un objectif bien formulé (méthode SMART) ? Comment faire la différence entre une intention et un objectif ? Comment adapter un objectif à un collaborateur ou à un environnement donné ? Apply for this course
 
Course image
De basisprincipes van communicatie
Internet, e-mail, mobiele telefoons, smartphones ... Het toenemend aantal communicatiemiddelen zorgt ervoor dat steeds meer informatie steeds sneller kan worden verspreid. Deze nieuwe middelen zijn echter niet altijd een verbetering voor de communicatie. Internet, messagerie électronique, téléphones mobiles... La multiplication des moyens de communication permet de diffuser toujours plus d’informations, plus rapidement. Mais paradoxalement, ces outils n’améliorent pas la communication. Apply for this course
 
Course image
Uw opleiding als lesgever goed voorbereiden
Moet u binnenkort een occasionele opleiding geven? In plaats van u meteen op de inhoud ervan te storten, zou u beter eerst precies achterhalen wat de verwachtingen van uw publiek zijn. Het succes van uw opleiding hangt immers in grote mate af van uw voorbereiding. Op welke manier kunt u de behoeften van uw deelnemers correct bepalen? Hoe houdt u rekening met deze behoeften bij de uitwerking van uw opleiding? Dat is wat u in deze opleidingsmodule tot in de puntjes zult leren. Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken: De typische kenmerken van een volwassen publiek Vragen die u kunt stellen om de precieze verwachtingen van uw publiek te achterhalen Hoe bepaalt u nuttige leerdoelstellingen? Vous devez intervenir prochainement comme formateur occasionnel ? Plutôt que de vous lancer immédiatement dans l’élaboration de contenu, pensez d’abord à bien cerner les attentes de votre public. Le succès de votre formation dépendra largement de cette phase de cadrage initial. Comment identifier les besoins des participants ? Sous quelle forme les prendre en compte dans la conception de votre formation ? C’est ce que cette session vous propose de découvrir en détails. Après ce cours, vous auriez appris: Les attentes caractéristiques d’un public d’adultes Les questions à poser pour cerner les attentes précises de son public Comment définir des objectifs pédagogiques pertinents Apply for this course
 
Course image
Uw vergadering in goede banen leiden vanaf het allereerste begin
De eerste oorzaken voor het mislukken van een vergadering zijn dikwijls een valse start, doelstellingen die niet duidelijk zijn, een onbestaande of weinig relevante agenda, deelnemers die slecht worden begeleid ... Het volstaat dat één kleinigheidje misgaat en de hele vergadering wordt een groot tijdverlies voor alle deelnemers. Daarom is het van essentieel belang dat u een vergadering in goede banen leidt vanaf het allereerste begin. Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken: Wat zijn de vijf belangrijkste stappen om een vergadering in goede banen te leiden? Hoe formuleert u een goede doelstelling? Wat is het onderscheid tussen een doelstelling en een verwacht resultaat? La première source d'échec d'une réunion, c'est souvent un mauvais démarrage, des objectifs vagues, un ordre du jour flou ou inexistant, des participants peu motivés... Il suffit d'un rien pour que tout dérape et que la réunion ne soit qu'une perte de temps pour tous les participants. C'est pourquoi il est essentiel de savoir cadrer une réunion dès les cinq premières minutes. Après ce cours, vous auriez appris: Quelles sont les cinq étapes clés pour bien cadrer une réunion ? Comment formuler un bon objectif ? Quelle est la différence entre un objectif et un résultat attendu ? Apply for this course
 
Course image
Use critical thinking to leverage feedback
Iedereen kan met feedback komen: positief of negatief, slim of juist niet zo slim. Wat kunt u met al deze feedback doen? Hoe kunt u feedback aanmoedigen en er gebruik van maken om uw ideeën beter en overtuigender te maken? Deze Quick Win laat zien hoe u van verschillende soorten feedback gebruik kunt maken. Quel que soit le sujet, vous êtes susceptible de recevoir des critiques : parfois négatives, parfois positives, pertinentes ou peu réfléchies. Comment pouvez-vous en tirer profit ? Comment pouvez-vous encourager les autres à faire ces critiques, pour en tirer parti et améliorer vos idées et vos projets ? Cette Session vous donnera les outils nécessaires pour mettre à profit les critiques que vous recevez. Apply for this course