Wat is voor een medewerker die een idee voorstelt het allerbelangrijkste? Dat hij zelf zijn idee snel kan uitvoeren! Het is dus belangrijk dat u hem op korte termijn een antwoord biedt, zodat hij vooruitgang kan boeken. Maar wat moet u doen als uw medewerker een probleem meldt maar geen oplossing geeft? Wat moet u doen als u een betere oplossing heeft dan uw medewerker? En hoe moet u reageren op een idee waarvoor u een beroep moet doen op bekwaamheden of middelen die niet in het eigen team beschikbaar zijn? Dat komt u te weten als u deze module volgt... U zult ook ontdekken hoe het beheren van ideeën u kan helpen om de prestaties van uw team beter op te volgen.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- De fundamentele rol die ideeën uit de praktijk spelen in de prestaties van een team
- Hoe kunt u uw medewerkers aansporen om ideeën voor te stellen?
- Hoe kunt u een groepsdynamiek scheppen die het opsporen van ideeën bevordert?
Que souhaite avant tout le collaborateur qui vous propose une idée ? Pouvoir rapidement la mettre en place lui-même ! D’où l’importance d’une réponse rapide de votre part, pour encourager cette démarche positive. Mais que dire si votre collaborateur soulève un problème sans proposer de solution ? Que faire si vous pensez que vous avez une meilleure solution que la sienne ? Et comment réagir à une idée qui fait appel à des compétences ou des ressources qui dépassent celles disponibles dans l’équipe ? Pour le savoir, suivez cette session... Vous y découvrirez également comment le management des idées peut vous aider à mieux piloter la performance de l’équipe.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Comment gérer une idée simple et locale
- Comment répondre à une idée complexe
- Comment piloter votre équipe avec le management des idées