Een grote diversiteit aan verantwoordelijkheden en taken, een toename van het aantal hiërarchische lijnen, de noodzaak zich aan te passen aan functies die voortdurend in verandering zijn ... de werkomgeving in het bedrijfsleven van de eenentwintigste eeuw vraagt van alle medewerkers een flinke dosis doortastendheid en het vermogen om snel te reageren. Het motiveren van een medewerker, houdt in dat u hem de energie geeft die hij nodig heeft om het beste uit hemzelf te halen. 
In het licht van deze verantwoordelijkheid kan de manager het gevoel hebben dat hij tekortschiet: hoe houdt men de motivatie in stand? Bestaan er op dit gebied richtlijnen voor de beste aanpak? Hoe brengt men deze aanpak in de praktijk?

Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:

  • De technieken die u moet kennen om opdrachten toe te kennen en motiverende doelen te stellen voor uw medewerkers.
  • De best practice voor het begeleiden en waarderen van uw medewerkers op een manier die hun motivatie in stand houdt.

Diversité des responsabilités et des tâches, multiplication des rattachements hiérarchiques, nécessité de s’adapter à des postes en constante évolution… l’environnement de travail dans l’entreprise du XXIe siècle exige de chaque collaborateur un grand dynamisme et une importante réactivité. Motiver un collaborateur, c’est précisément lui donner l’énergie dont il a besoin pour donner le meilleur de lui-même. 
Face à cette responsabilité, le manager peut se sentir dépourvu : comment entretenir la motivation ? Existe-t-il dans ce domaine des bonnes pratiques ? Comment les mettre en œuvre ?

Après ce cours, vous auriez appris:

  • Les techniques à connaître pour attribuer les missions et fixer des objectifs motivants à vos collaborateurs.
  • Les bonnes pratiques pour les accompagner et les valoriser de manière à entretenir leur motivation.
Apply for this course