Tips over hoe u de kracht van uw communicatie kunt vergroten door de juiste gebaren te gebruiken.
Des conseils sur la manière de renforcer votre communication par le bon usage de la gestuelle.
Als er veel op het spel staat en u wilt uw gesprekspartner overtuigen en overhalen, is het belangrijk om een goede verstandhouding met hem of haar op te bouwen. Daarmee creëert u een klimaat van vertrouwen waardoor de boodschap beter wordt begrepen en er meer steun en betrokkenheid ontstaat bij uw gesprekspartner. In deze cursussessie vinden managers een aantal doeltreffende tools waarmee zij een goede verstandhouding met hun gesprekpartner(s) kunnen opbouwen waardoor hun communicatie krachtiger wordt.
- Begrijpen en leren waarom het belangrijk is om een goede verstandhouding met uw publiek op te bouwen.
- De verstandhouding verbeteren met behulp van de klank en het ritme van de stem.
- De verstandhouding verbeteren met behulp van uw lichaamstaal.
- De verstandhouding verbeteren met behulp van de kracht van woorden.
Quand les enjeux sont importants et que votre objectif est de convaincre et de persuader, il est essentiel de créer une relation forte avec votre public. Cela vous permet d’instaurer un climat de confiance qui favorise la compréhension du message ainsi que l'adhésion et l'engagement des personnes que vous avez en face de vous. Cet Essential apporte aux managers un ensemble d’outils efficaces leur permettant d'apprendre à construire une relation forte avec leurs interlocuteurs pour rendre leur communication plus percutante.
- Comprendre et maîtriser l’importance de construire une relation forte avec votre public.
- Renforcer la relation grâce à la tonalité et au rythme de voix.
- Renforcer la relation grâce à votre gestuelle.
- Renforcer la relation grâce au pouvoir des mots.
SCORE 4/5 by Smals Colleagues
U hebt uw presentatie voorbereid. U weet wat u gaat zeggen. Maar hoe houdt u, als u eenmaal bezig bent, de aandacht van uw publiek vast? Hoe trekt u de aandacht van uw toehoorders, als u ziet dat ze afdwalen? In deze sessie komen vijf basisprincipes aan bod waarmee u uw publiek gedurende uw hele presentatie geïnteresseerd en aandachtig houdt.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- De vijf basisprincipes om de aandacht van uw publiek vast te houden
- De verbeteringen herkennen die u kunt toepassen in uw presentaties en in die van anderen
Vous avez préparé votre prise de parole. Vous savez ce que vous allez dire. Mais dans le feu de l’action, comment maintenir l’attention de votre auditoire ? Comment éveiller son attention lorsque celle-ci s’affaiblit ? Cette session vous propose 5 principes-clés pour tenir votre public en haleine et susciter son intérêt tout au long de votre discours.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Les cinq principes clés pour maintenir l’attention de son auditoire
- Identifier les améliorations possibles dans sa prise de parole et celle des autres
SCORE 4/5 by Smals Colleagues
Een goede voorbereiding is een noodzakelijk onderdeel van uw presentatie. Het succes van uw presentatie wordt namelijk bepaald door de voorbereiding. Een goede presentatie schud je niet zomaar uit je mouw. Daarom geeft deze training u tips voor een grondige strategische en mentale voorbereiding van uw presentatie.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Welke vragen moet u zich stellen voordat u een presentatie gaat houden?
- Een relevante strategie toepassen
- Hoe kunt u zich mentaal en praktisch voorbereiden voordat u een presentatie gaat geven?
Bien se préparer est une étape indispensable à la prise de parole. C’est au moment de la préparation que se joue le succès de votre intervention en public. En effet, une bonne intervention ne s’improvise pas. C’est pourquoi cette session vous donne les clés d’une bonne préparation à la fois stratégique et mentale.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Quelles sont les questions à se poser avant une intervention en public ?
- Mettre au point une stratégie de présentation pertinente
- Comment se préparer pratiquement et mentalement à la prise de parole ?
Een opleiding is als een weg die u samen met uw deelnemers aflegt: de leerdoelstellingen zijn de stappen die het proces stroomlijnen en de leertechnieken stellen u in staat om uw doel te bereiken. Maar om uw eindpunt te bereiken, moet u zich ook goed voorbereiden … Deze opleidingsmodule verschaft u alle kennis die u nodig heeft om een motiverende en doeltreffende opleiding op te stellen.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Hoe bepaalt u de verschillende stappen van een opleiding?
- Welke leertechnieken moet u kiezen?
- Hoe stelt u een opleiding op maat op?
Une formation, c’est un parcours que vous empruntez avec les participants : les objectifs pédagogiques sont les étapes qui rythment l’itinéraire, et différentes techniques pédagogiques vous permettent de les atteindre. Mais pour réussir son voyage, encore faut-il l’avoir bien préparé… D’où les clés que cette session vous livre pour construire un itinéraire de formation motivant et efficace.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Comment définir les différentes étapes d’une formation
- Quelles méthodes pédagogiques choisir
- Comment mettre en place un itinéraire de formation adapté
Iedereen kan met feedback komen: positief of negatief, slim of juist niet zo slim. Wat kunt u met al deze feedback doen? Hoe kunt u feedback aanmoedigen en er gebruik van maken om uw ideeën beter en overtuigender te maken? Deze Quick Win laat zien hoe u van verschillende soorten feedback gebruik kunt maken.
Quel que soit le sujet, vous êtes susceptible de recevoir des critiques : parfois négatives, parfois positives, pertinentes ou peu réfléchies. Comment pouvez-vous en tirer profit ? Comment pouvez-vous encourager les autres à faire ces critiques, pour en tirer parti et améliorer vos idées et vos projets ? Cette Session vous donnera les outils nécessaires pour mettre à profit les critiques que vous recevez.
Aanvraag indienenEen chaotische uiteenzetting, een te snelle demonstratie … en uw opleiding verliest al haar nut! Als u de voornaamste leertechnieken onder de knie hebt, dan kunt u de doelstellingen van uw opleiding bereiken. Ontdek dus de technieken die u kunt toepassen en de valkuilen die u moet vermijden om uw boodschap met succes over te brengen!
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Een efficiënte uiteenzetting geven
- Een geslaagde demonstratie houden
- De ontdekkingstechniek in goede banen leiden
Un exposé confus ou une démonstration trop rapide et votre formation perd tout son impact ! Bien maîtriser les principales techniques pédagogiques, c’est vous donner les moyens d'atteindre les objectifs de votre formation. Alors venez découvrir les bonnes pratiques à mettre en œuvre, ainsi que les pièges à éviter, pour bien faire passer vos messages !
Après ce cours, vous auriez appris:
- Faire un exposé efficace
- Réussir une démonstration
- Maîtriser la pédagogie de la découverte
Hebt u het ook al meegemaakt dat uw planning volledig in de war werd gegooid door een taak die ‘onmiddellijk’ moest worden uitgevoerd? Hebt u ook al te maken gehad met een baas, collega of klant die u vraagt om de taak, waar u op dat moment mee bezig bent, te laten vallen voor iets ‘superdringends’? Droomt u er wel eens van op een eenvoudige, efficiënte manier te kunnen omgaan met dit soort situaties? Ja? Dan is deze opleidingsmodule helemaal iets voor u.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Bepalen waar u in de val trapt van ‘alles nu meteen’-situaties
- De ‘stoorzender’ een tijdsovereenkomst voorstellen
Avez-vous déjà eu votre planning complètement perturbé par une tâche à faire ''tout de suite'' ?Avez-vous déjà été confronté à un patron, un collègue ou un client qui vous demande d'abandonner la tâche que vous faisiez pour faire quelque chose d' ''hyper urgent'' ? Pour y faire face et mieux gérer votre temps, avez-vous rêvé d'avoir une méthode simple et efficace ? Oui ? Alors cette session vous sera utile.
Après ce cours, vous auriez appris:
- A identifier comment vous vous faites piéger par des situations du type ‘’tout tout de suite’’
- A proposer à votre ‘’perturbateur’’ un contrat de temps.
Deelnemers aan een en dezelfde opleiding kunnen zich heel anders gedragen: constructief meewerken, verlegen zwijgen en ogenschijnlijk passief blijven, de woorden van de lesgever in twijfel trekken … Om te weten hoe u daarop moet reageren, biedt deze opleidingsmodule u een simpele en praktische typologie van de belangrijkste deelnemersprofielen. We leren u ook welke technieken u kunt toepassen om u aan te passen aan individuele houdingen bij het werken in groep.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Het profiel van deelnemers bepalen
- Uw technieken afstemmen op bepaalde houdingen
- De werkingsregels van een opleidingsgroep bepalen
Les participants d’une même formation peuvent se comporter de façon très contrastée : attitude constructive, silence timide et passivité apparente, mise en doute des propos du formateur… Pour savoir comment réagir, cette session vous propose une typologie, simple et pratique, des principaux profils de participants. Elle vous indique les bonnes pratiques à mettre en oeuvre, pour s’adapter aux comportements individuels dans un cadre de travail commun.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Identifier le profil des différents participants
- Adapter ses pratiques aux comportements observés
- Définir les règles de fonctionnement du groupe en formation
Hoe houdt u uw zenuwen onder controle wanneer u het woord moet nemen? Hoe reageert u op een vraag die uw uiteenzetting onderbreekt? Twee voorbeelden van situaties waarmee u dankzij deze opleidingsmodule zult leren omgaan. Waarom? Om uw voorbereidingswerk beter te benutten en een geslaagde opleiding te geven.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Beter voor een publiek spreken
- Actief luisteren
- Omgaan met vragen en antwoorden
Comment maîtriser votre trac au moment de prendre la parole ? Comment réagir à une question qui interrompt votre exposé ? Deux exemples de situations que cette synthèse va vous aider à gérer. L’objectif ? Vous permettre de valoriser tout votre travail de préparation et de réussir la phase d’animation de votre formation.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Améliorer son expression en public
- Pratiquer l’écoute active
- Gérer le jeu des questions-réponses
Visuele presentatiemiddelen zijn een heel belangrijk middel om uw vergaderingen levendiger te maken en de impact van uw bijeenkomsten te vergroten. Maar soms is er niets visueels aan deze visuele presentatiemiddelen: het vergt zo´n inspanning en concentratie om ze te ontcijferen dat ze aan effectiviteit inboeten. Daarom vindt u in deze training tal van tips en adviezen om leesbare en doeltreffende sheets te maken en deze tijdens een presentatie op de juiste manier te gebruiken.
Na afloop van deze cursus hebt u bijgeleerd over de volgende zaken:
- Hoe maken we doeltreffende visuele presentaties?
- Hoe kunnen we deze visuele presentatiemiddelen tijdens een vergadering inzetten?
Les supports de présentation sont un outil indispensable pour animer vos réunions et en augmenter l'impact. Mais parfois, ces supports visuels n'ont rien de visuel et demandent un tel effort de concentration pour les déchiffrer, qu'ils en perdent toute efficacité. Cette session vise à vous donner les clés pour construire des écrans lisibles et percutants, et les utiliser de façon pertinente lors d'une présentation.
Après ce cours, vous auriez appris:
- Comment concevoir des supports visuels efficaces
- Comment utiliser ces supports visuels lors d'une réunion